tirsdag den 27. april 2010

Farvel til Nigeria - snart...


Endnu en weekend er gået og flere ting kan sættes på listen over oplevelser her i det varme Nigeria. Vi har tilbragt en overnatning i en lille landsby kaldet Suwa. Her har det bla stået på traditionel dans - regndans, vi har sovet i runde lerhytter og vores toiletbesøg har foregået på et meget Nigeriansk toilet. (En cementblok med et hul i midten.) Mandag aften blev min 21 års fødselsdag fejret. Dette skete ved at to indiske mænd - som vi overhovedet ikke kender, holdte en fest hvor vi både fik kage, kagecreme og masser af juice. Hele festen var en sjov og underlig oplevelse der endte med, at jeg fik stukket fire poser kagecreme i hånden, et kys på kinden og et tilbud om ægteskab. Sikke en fødselsdag!
Udover alt det sjove vi oplever går vi også med tankerne hjemme i Danmark. Vores rejse lakker mod enden og og vi skal sige farvel til dette fantastiske land. Efter tre måneder uden konstant strøm, uden vand i hanerne, uden træk-og-slip i toiletterne, uden et ordentligt køleskab, uden dansk mad og uden alt muligt andet begynder Danmark at blive savnet. Men det gør det ikke lettere at sige farvel den varme og kærlighed vi har befundet os midt i de sidste tre måneder. Nigeria mangler så meget på så mange punkter og er nogle gange ikke det fedeste land. Men jeg elsker det, på trods af alt, og savnet vil blive stort. Jeg glæder mig til at se familien og vennerne igen, men jeg glæder mig også til den dag hvor jeg endnu engang kan vende snuden mod de varmere himmelstrøg og endnu engang sige hej til dette støvede land. Nigeria is on my mind!

1 kommentar: