fredag den 29. januar 2010

Nye planer...

Jaa, idag skulle jeg have rundet min første uge i Nigeria. Meen... Grundet uroligheder i byen Jos, hvor jeg skulle bo og arbejde, er der lavet nye planer. Istedet går turen længere mod øst, stadig i Nigeria men nu i en by der hedder Yola. Her skal vi fem piger fra Reach Out holdet nu istedet bo og arbejde på en skole der hedder REMI.
Da jeg var med Horne Efterskole i Nigeria besøgte vi netop denne skole. Dengang var det en fantastisk handicapskole med ca 75 elever. Idag er skolen vokset til 300-400 elever og der er idag både handicappede og "normale" børn på skolen.

Jeg er ærgelig over, at vores oprindelige planer ikke blev til noget men jeg er samtidig sikker på, at det her bliver intet mindre end fantastisk. REMI er et utrolig livsbekræftende sted og jeg glæder mig til at se den udvikling skolen har gennemgået de sidste år - og ikke mindst glæder jeg mig til at blive en del af hverdagen for børnene på REMI.'

Så... På onsdag, altså d. 3/2 2010 drager jeg for alvor mod Nigeria. Hvor jeg dog glæder mig!

3 kommentarer:

  1. Kære Sophie,
    Vi følger dig her fra Horne. Jeg har nu skrevet en lille artikel om dig og henviser til din blog på http://www.horne.dk og http://www.horneXplorer.dk.

    Hans

    SvarSlet
  2. Kære Sophie

    Vi ønsker dig en fantastisk tur og store oplevelser i Afrika.

    Vi vil tillade os at følge din rejse og dine oplevelser her på din blog.
    Pas godt på dig selv.
    Kærlige hilsener fra hele familien i Frederikshavn
    Annette

    SvarSlet
  3. Kære Sophie !!
    Vi håber du får en fantastisk og lærerig tur til Nigeria. Rasmus er meget optaget af og interesseret i, at du tager afsted for at hjælpe børn "fra de fattige lande".
    Pøj pøj med det hele, og tak fordi du vil dele nogle af dine oplevelser med os.

    Knus Rasmus og Bib

    SvarSlet